Sunday, September 19, 2010

Autoriseerimine




Konto autoriseerimine

(Account Verification)




Sissejuhatus


Konto verifitseerimine e. autoriseerimine on üks kõige keerulisem asi AlertPay juures ja nõuab vahest ka suhtluse tasandil inglise keele oskust .

Mida tähendab konto verifitseerimine? Lühim ja arusaadavam vaste sellele oleks isiku taustakontroll.
Mujal kasutatakse ka terminit KYC (Know Your Customer http://en.wikipedia.org/favicon.ico ) e. Tunne Oma Klienti.

Igasugune anonüümsus teatavasti ahvatleb kurjategijaid, kuna see muudab seadusvastase tegevuse tuvastamise ja raha liikumise jälgimise õiguskaitseorganeile keerukamaks. Kuna krediidi- ja finantseerimisasutused, riigi rahandussüsteemi alustalad, on rahapesu kontekstis kõige haavatavamad, on neil ka teistest ettevõtjaist mõnevõrra rangemad nõuded klientide tundmaõppimiseks. Erinevate seadustega (näit. Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadus) ja panga määrustega on krediidi ja finantsasutustele kehtestatud protseduurireeglid suhtlemisel oma klientidega. Nad on kohustatud tundma oma kliente ja suutma vahet tegema oma klientide igapäevaste ja tavapäraste tehingute ja nn. ebaharilike või kahtlaste tehingute vahel. Oma klientide tundmaõppimine aitab vältida variisikute või varastatud identiteedi kasutamist tehingute teostamisel. Nõue ei tulene üksnes kurjategijate takistamise vajadusest, vaid see aitab kaitsta ettevõtet ennast, hoides sellega oma usaldusväärsust ja mainet. See on üks põhjustest, miks nad koguvad, säilitavad ja vajadusel kontrollivad andmeid oma klientide kohta.


19. aprillil 2010.a muudeti Personal Starter ja Personal Pro kontode autoriseerimine lihtsamaks (Business konto omanikud ehk leiavad abi SIIT). Elektroonilisel teel dokumente enam saatma ei pea ja protsess ise ei võta ka enam kaua aega.

Hetkel saab valida kolme autoriseerimistüübi vahel:

  • Valik A: Bank Transfer or Bank Wire (SWIFT) Deposit
  • Valik B: Credit Card Validation
  • Valik C: Phone Validation (mobile phones only) AND Check Withdrawal
Arvestades nüanssi, et tšeki lunastamine meie pankades muutub kalliks ja aeganõudvaks ettevõtmiseks, on kaks esimest varianti e. siis variandid A ja B kõige odavamad ja lihtsamad.

Et alustada autoriseerimise protsessi, järgi järgmiseid samme:
  1. Sisene oma AlertPay kontosse: https://www.alertpay.com
  2. Klõpsa "Overview" lehel vasakus nurgas konto tüübi nimetuse järel sulgudes olevale "Become Verified" lingile või klõpsa ülemises menüüs lingile "Profile" ja "Personal" tulba alt vali "Verification"
  3. Tee oma valik (A, B või C), klõpsa antud valikule ja järgi juhiseid!



Valik A

(Bank Transfer Deposit)


Autoriseerimisel pangaülekandega peab deponeerima oma AlertPay kontot vähemalt $50 USD suuruse summaga, mis on ekvivalentne €37,42 EUR.
Kui nüüd selle protsessi juures võtta arvesse ka AlertPay teenustasu hindasid, et deponeerimisel alla €50.00 EUR on teenustasu €3,00 EUR, siis autoriseerimiseks oleks mõtekam ülekanda vähemalt €50.00 EUR, kuid see on igaühe otsustada..
Pangakonto lisamisest profiilile ja konto deponeerimisest lähemalt loe SIIT.




Valik B

(Credit Card Validation)


Vajalik on omada kehtivat Visa, MasterCard või American Express krediitkaarti.
Krediitkaartide lehel näed videoõpetusi, mis on abiks krediitkaardi lisamisel ja selle valideerimisel.
Kui sul puudub krediitkaart või sa mingil muul põhjusel ei soovi AlertPay-sse sisestada oma Visa, MasterCard või AmEx kaardi andmeid, kuid oled SEB panga klient, siis võiksid proovida autoriseerida oma kontot SEB virtuaalkaardiga. SEB virtuaalkaarti saavad vormistada U-Netis kõik täisealised kliendid. Virtuaalkaardi vormistus maksab €0.64 EUR (10 EEK) ja vormistamisel saab kaardile määrata soovikohase limiidi, kuni €3195,58 EUR (50 000 EEK). Füüsilist kaarti ei valmistata, sellest ka nimetus "virtuaalkaart", kuid see kaart kehtib ülemaailmselt kõigi internetikaupmeeste juures, kus on võimalik tasuda VISA kaardiga, kuna ta omab kõiki vajalikke andmeid interneti teel maksete sooritamiseks (kaardi numbrit, kehtivust ja turvatunnust CVV2). SEB virtuaalkaardist lähemalt SIIN.



Valik C

(Phone Validation AND Check Withdrawal)


Valiku C puhul tuleb lõpuni viia mõlemad protsessid, nii GSM-telefoni autoriseerimine kui ka tšeki väljavõtmine. Viimase puhul peab ka AlertPay kontojäägil olema vähemalt $20 USD. Tšeki küsimisel märgitakse AlertPay poolt selle Memo väljale 6-kohaline kood ja tšeki kätte saamisel tuleb see kood hiljem sisestada oma AlertPay profiilile.

Selle valiku puhul uuri eelnevalt oma pangast tšeki vastuvõtmise ning lunastamise tingimusi ja hindasid! Välistšeki inkassoks võtmine ja lunastamine pole Eestis üldse mitte odav.

Telefoni autoriseerimise all mõeldakse GSM-telefoni autoriseerimist (tavatelefoniga autoriseerimist viiakse läbi ainult Põhja-Ameerika elanikele). Seega enne, kui alustad selle protsessiga, peaksid oma profiilile (Personal Information) eelnevalt sisestama enda GSM-telefoni numbri.




Vaata videoõpetust, kuidas käib GSM-telefoni abil konto autoriseerimine


Antud videõpetus on loodud ajal, mil AlertPay kontot oli võimalik autoriseerida ainuüksi GSM-telefoni valideerimisega. Seega, videolõigu algus võib natuke erineda uuest autoriseerimise viisist, kus A, B ja C variantide asemel on ainult 2 varianti (krediitkaart või gsm) , kuid see on kindlasti suureks abiks, kui vaadata seda alates 1:02 ja edasi.

Pildi parima kvaliteedi saavutad, kui peale video käivitamist valid akna allosas 720p HD videorežiimi ja suurendad ekraani









No comments: